The package is insured, if DHL says gone, the money will be returned immediately. I vouch for this personally. But the whole thing is still open at DHL. The last answer:
Hello Markus Lübon,
Thanks for your message.
We are sorry that your shipment has not yet reached the recipient. Unfortunately, we discovered that shipments to the USA are currently significantly delayed. The US Post Office (USPS) is currently unable to offer the usual quality of accepting and forwarding international shipments for various reasons. There are therefore considerable delays in the processing and delivery of shipments. We also found that the USPS often does not generate the tracking information for shipment tracking and does not provide it to us.
We also have no way of identifying shipments that have already been handed over to the American post office and customs there, or of arranging for the shipment to be processed faster. However, we assume that your shipment will still be delivered. Please note that your shipment may reach the recipient even without a delivery scan.
Due to the circumstances mentioned above, we are currently unable to carry out a comprehensive research that will take several weeks. We therefore ask for your understanding that we are not yet able to carry out your order.
We hope that the backlog in the USA will be cleared by the end of March and therefore ask for your patience. If, contrary to expectations, your shipment does not yet have a delivery scan in April and the recipient has not yet received the shipment, we will of course receive and carry out your inquiry. Then please send us a new inquiry. Thank you for your understanding.
We apologize again for the inconvenience this has caused you.
If you have any questions, just get in touch and visit us at dhl.de/kundenservice. We are glad to be here for you!
Best regards
Your customer service
Guten Tag Markus Lübon,
vielen Dank für Ihre Nachricht.
Es tut uns leid, dass Ihre Sendung noch nicht beim Empfänger angekommen ist. Leider mussten wir feststellen, dass Sendungen in die USA derzeit erheblich verzögert sind. Die US-amerikanische Post (USPS) kann derzeit aus verschiedenen Gründen nicht die gewohnte Qualität bei der Annahme und Weiterleitung von internationalen Sendungen bieten. Es kommt daher zu erheblichen Verzögerungen in der Bearbeitung und Zustellung von Sendungen. Ferner mussten wir feststellen, dass die USPS die Trackinginformationen für die Sendungsverfolgung häufig nicht generiert und uns zur Verfügung stellt.
Wir haben zudem keine Möglichkeit, Sendungen die bereits an die amerikanische Post und den dortigen Zoll übergeben wurden zu ermitteln oder zu veranlassen, dass die Sendung schneller bearbeitet wird. Wir gehen jedoch davon aus, dass Ihre Sendung noch zugestellt wird. Bitte beachten Sie, dass ggf. auch ohne Zustell-Scan Ihre Sendung den Empfänger erreicht.
Aufgrund der oben genannten Umstände ist uns zum derzeitigen Zeitpunkt eine umfassende Nachforschung, die mehrere Wochen in Anspruch nimmt, noch nicht möglich. Wir bitten daher um Ihr Verständnis, dass wir Ihren Auftrag noch nicht ausführen können.
Wir hoffen, dass die Rückstände in den USA bis Ende März abgearbeitet sind und bitten Sie deshalb noch um Geduld. Sollte wider Erwarten Ihre Sendung im April noch keinen Zustell-Scan aufweisen und der Empfänger die Sendung noch nicht erhalten haben, werden wir selbstverständlich Ihren Nachforschungswunsch entgegennehmen und ausführen. Senden Sie uns dann bitte erneut einen neuen Nachforschungsauftrag. Vielen Dank für Ihr Verständnis.
Für die Unannehmlichkeiten, die Ihnen entstanden sind, bitten wir Sie nochmalig um Entschuldigung.
Haben Sie noch Fragen, dann melden Sie sich einfach und besuchen Sie uns auf
dhl.de/kundenservice. Wir sind gerne für Sie da!
Beste Grüße
Ihr Kundenservice