Wo soll ich Fragen zum Code stellen?

runtimeterror

Moderator
Ich versuche mich gerade durch den Code zu kämpfen und kann mir nicht alles selbst herleiten. Wo stelle ich Fragen dazu?

Eigentlich würde ich diese in GitHub einstellen, aber in den Issue-Tracker scheint niemand von den Entwicklern reinzusehen.
 
Warum zum Beispiel sind diese Werte alle signed? Sie scheinen im Code nur als unsigned verwendet zu werden. Habe ich was übersehen?

C++:
    pub(crate) perimeterOutRollTimeMax: int ,
    pub(crate) perimeterOutRollTimeMin: int ,
    pub(crate) perimeterOutRevTime: int  ,
    /// perimeter tracking roll time (ms)
    pub(crate) perimeterTrackRollTime: int ,
    /// perimeter tracking reverse time (ms)
    pub(crate) perimeterTrackRevTime: int ,
(sehe gerade, dass der Teil schon nach Rust übersetzt wurde - aber ich denke ihr versteht, was ich meine)
 
Zuletzt bearbeitet:
Davon habe ich auch viele gefunden:
Code:
setNextState(STATE_ERROR, 0);
Wobei 0 die Richtung angeben soll. Wenn cih das richtig sehe ist LEFT == 0, so dass man nicht mehr unterscheiden kann, ob die Richtung gelöscht wurde oder of LEFT gesetzt sein soll. Ist das Absicht?
 
Hi.
Again not sure i understand your post using Google translate
In English it's easier to help
Left and Right are define in an enum sentence left as 0 and right as 1
Code:
// roll types
enum { LEFT, RIGHT };
 
Hi Bernard, thanks for your help. I wasn't sure about the language because the new forum seems to totally lack of the English boards.

My initial question was where one is supposed to ask questions about the source code. The GitHub issue tracker seems to be entirely dead.

My second question was about whether timeouts are partially declared as to be unsigned and partially signed ints. I'm currently translating the code into Rust and the compiler doesn't allow those inaccuracies.

My third question was about the default and reset values for enums. Those are sometimes implicitly set to 0 while this would mean LEFT for RollDirections. I think it's a very bad idea to assign a value of 0 resulting in `direction == LEFT`. One typically choose a NONE value for an optional enum.
 
Oben